چین: آمریکا داور جهانی نیست
ارسالی صمیمی ارسالی صمیمی

 

 چین روز یکشنبه با تاکید بر اینکه آمریکا بهتر است به جای انتقاد از دیگران، چاره ای برای مشکلاتش بیندیشد، انتقادات آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر را مردود دانست.

شبکه خبری اسکای نیوز در گزارشی از پکن نوشت چین در پاسخ به انتقادات آمریکا اعلام کرد: واشنگتن از مردم آمریکا جاسوسی و سیاست های نژادپرستانه را نسبت به زنان و اقلیت ها اعمال می کند و توجهی به پایان دادن به گسترش سلاح های گرم در میان مردمش نشان نمی دهد.

بنابر این گزارش، آمریکا هفته گذشته در گزارش سالانه ی خود در مورد وضعیت حقوق بشر در دنیا، آن چه را ˈسرکوب و خشونت به طور معمول در چین بویژه در قبال حامیان حقوق بشر و مردم تبتˈ قلمداد کرد، مورد انتقاد قرار داد.

بر اساس گزارش اسکای نیوز، چین نیز در گزارشی مفصل که در خبرگزاری

ˈشین هواˈ منتشر شد، ادعای آمریکا را ˈگزارش های ضد ونقیض و غیر مسئولانه از وضعیت حقوق بشر در بیش از 190 کشورˈ توصیف کرد.

در پاسخ چین به گزارش آمریکا آمده است: آمریکا وضعیت اسف بار حقوق بشر در خاک خود را نادیده گرفته و به هیچ وجه سخنی از آن به میان نمی آورد.

بر اساس این گزارش، اتحادیه آزادی های مدنی در آمریکا از نظارت فزاینده آژانس های فدرال بر اجرای قانون ارتباطات و تماس های تلفنی شهروندان آمریکایی ها پرده برداشته است.

آژانس امنیت ملی، تماس های تلفنی آمریکایی ها را شنود و نامه های الکترونی (ایمیل) آنان را تجسس می کند، این در حالی است که پلیس از قدرت خود سوء استفاده نموده و شمار آمریکایی های قربانی خشونت خانگی و تعرض جنسی در سال میلادی گذشته افزایش یافته است.

با شکست دولت آمریکا در پایان دادن به قانون حمل سلاح گرم حتی پس از دو حادثه کشتار عمومی تکان دهنده اخیر، دیگر جان و امنیت شهروندان قربانی جنایات خشونت بار در امان نیست و از آنان حمایت لازم به عمل نمی آید.

این در حالی است که با توهین و حمله به مسلمانان، تبعیضات مذهبی در آمریکا رشدی شتابان به خود گرفته است.


April 21st, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی